ВИДЕОБЛОГОСФЕРА: ПОСТРОЕНИЕ ОНТОЛОГИИ ПРЕДМЕТНОЙ ОБЛАСТИ

Абросимова Е.Е.

Аннотация. В статье рассмотрено понятие видеоблогинга, представлена конкретизация содержания понятия, выявлена специфика, а также установлены онтологические связи. Это позволило построить онтологию предметной области, которая поможет визуализировать данные, выработать единое смысловое поле понятий и их интерпретаций. Это поможет исследователям продолжить дальнейшее изучение детского сегмента видеоблогосферы, а именно выявить особенности детской аудитории видеоблогов, специфики детского сегмента и влияния видеоблогинга на социализацию, детские и детско-взрослые коммуникации.

Ключевые слова: Интернет, видеоблог, онтологическая модель, дети, детский видеоблогинг.

VIDEOBLOGOSFERA: THE CONSTRUCTING OF THE ONTOLOGY SUBJECT AREA

Abrosimova E.E.

Abstract. The article deals with the concept of video blogging, concretizes the content of the concept, reveals specific features, and establishes ontological links. This allowed us to construct an ontology of the subject area that will help visualize the data, develop a single semantic field of concepts and their interpretations. This will help researchers continue to further study the children's segment of the video blogosphere, namely, to identify the characteristics of the children's audience of video blogs, the specifics of the children's segment and the influence of video blogging on socialization, children's and adult children's communications.

Keywords: Internet, video blog, ontological model, children, children's video blogging.

 

Полный текст статьи

Ссылка на статью: Абросимова Е.Е. Видеоблогосфера: построение онтологии предметной области / Е.Е. Абросимова // Научный журнал «Дискурс». – 2017. – 8 (10). – С. 66-75.